daneshmandA

علمی و فناوری

daneshmandA

علمی و فناوری

آموزش اپراتور(عملگر)های جاوا

عملگر انتساب

عملگرهای انتساب در جاوا برای اختصاص مقادیر به متغیرها استفاده می شوند. مثلا

int age;

age = 5;

عملگر انتساب مقدار سمت راست خود را به متغیر در سمت چپ خود اختصاص می دهد. در اینجا ، ۵ با استفاده از عملگر = به متغیر age اختصاص داده شده است.

عملگرهای انتساب دیگری نیز وجود دارد. با این حال ، برای راحتی کار ، سایر عملگرهای انتساب را بعدا آموزش می دهیم.

ادامه مطلب...

آموزش کامل دستور if و if … else در جاوا

دستور (if (if-then در جاوا

نحو دستور if-then در جاوا به شکل زیر است:

if (expression) {

// statements

}

در اینجا expression یک عبارت از نوع boolean است (درست یا نادرست است).

اگر expression صحیح ارزیابی شود ، دستورات داخل بدنه ی if (عبارات داخل پرانتز) اجرا می شوند.

اگر expression نادرست ارزیابی شود ، دستورات داخل بدنه ی if اجرا نخواهند شد.

دستور (if … else (if-then-else در جاوا

در if در صورتی که شرط صحیح ارزیابی شود ، بخش خاصی از کد اجرا می شود. دستور if ممکن است بلوک else هم داشته باشد. در صورتی که شرط نادرست ارزیابی شود ، دستورات موجود در بدنه ی else اجرا می شوند.

ادامه مطلب...

آموزش کامنت ها در جاوا

کامنت مرسوم /*…….*/

این یک کامنت چند خطه است که می تواند چندین خطه باشد. کامپایلر جاوا همه چیز را از /* تا */ نادیده می گیرد. مثلا،

  1. /* This is a multi-line comment.
  2. * The problem prints “Hello, World!” to the standard output.
  3. */
  4. class HelloWorld {
  5. public static void main(String[] args) {
  6. {
  7. System.out.println(“Hello, World!”);
  8. }
  9. }
  10. }

در کد بالا کامنت برابر است با:

/* This is a multi-line comment.

* The problem prints “Hello, World!” to the standard output.

ادامه مطلب...

مقایسه آیتلس و تافل

آیلتس یک آزمون زبان انگلیسی است که برای مقاصد تحصیل، مهاجرت و کار در کشورهای دیگر، توسط ۹۰۰۰ موسسه در ۱۳۰ کشور جهان پذیرفته شده و بطور مشترک توسط شورای British council و  University of Cambridge ESOL استرالیا سازماندهی و برگزار می شود.
آیلتس در واقع از ساختار و لهجه ی بریتانیایی استفاده می کند و بیشتر توسط موسسات بریتانیایی و موسساتی که در کشورهای مشترک المنافعی همچون استرالیا و نیوزیلند و کشورهای اروپایی معتبر شناخته می شود. بسته به هدف شما (کار یا تحصیل یا مهاجرت؟) شما باید دوره های آموزش آیلتس عمومی (General) یا دوره های آموزش آکادمیک (Academic) را بگذرانید. آیلتس جنرال برای کار و زندگی در یک کشور باید گرفته شود و آیلتس آکادمیک برای تحصیل در یک کشور.

آزمون تافل بدنبال آن است که مهارت شما را در محیط های آکادمیک (دانشگاهی) همچون خوابگاه، دانشگاه یا کلاس درس بسنجد.  توسط ۸۵۰۰ موسسه در ۱۳۰ کشور جهان شامل بریتانیا، آمریکا و استرالیا و همچنین توسط ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا پذیرفته می شود. آزمون تافل توسط سازمان آمریکایی ETS (Education Testing Service برگزار می شود و لهجه و ساختار زبانی که در تافل یاد می گیرید، از نوع آمریکایی است. این آزمون بیشتر توسط موسسات آمریکایی و کانادایی پذیرفته می شود.
ادامه مطلب...

اپلیکیشن برتر آموزش زبان فرانسه

۱- اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه (محسن هنرمندی)

این برنامه که در حال حاضر فقط برای گوشی های اندروید موجود است واژگان و جملات را همراه با تلفظ شان به زبان فرانسه در اختیارتان قرار می دهد. به کمک برنامه آموزش فرانسه کلمات ابتدایی این زبان را به آسانی فرا بگیرید. این کلمات و اصطلاحات در چهار دسته بندی مختلف به همراه فایل صوتی تلفظ آنها آماده سازی شده اند و شروع خوبی برای یادگیری آموزش زبان فرانسه به شمار می روند.

۲- رزتا استون (محبوب ترین در دنیا)

سالهاست که Rosetta Stone یکی از محبوب ترین سیستم های یادگیری زبان است. پیش از این، برای نصب نرم افزار روی رایانه خود نیاز به خرید آن داشتید، اما اکنون می توانید برنامه Rosetta Stone را برای استفاده در تلفن همراه خود دانلود کنید. روزتا استون ۲۴ زبان مختلف را پوشش می دهد و البته فرانسوی یکی از محبوب ترین آنها است.

روشی که این نرم افزار استفاده می کند مبتنی بر غوطه ور شدن در زبان است، به این معنی که از همان ابتدا در معرض مکالمات واقعی قرار می گیرید و به جای اینکه همه چیز را به زبان اول خود ترجمه کنید، باید از غرایز خود برای شروع به یادگیری استفاده کنید. تولید کنندگان این نرم افزار ادعا می کنند که این روش فرایند یادگیری زبان را طبیعی تر و واقعی تر می کند.

برخی از ویژگی های این برنامه عبارتند از: فن آوری تشخیص گفتار و بازخورد برای کار روی تلفظ شما و همچنین بازی ها و سایر چالش ها برای سرگرم نگه داشتن شما در طی فرایند یادگیری.

ادامه مطلب....